Utomhusreklam når oväntade målgrupper

Det som gör utomhusreklamen så effektiv är att den når alla sorters människor och inte bara specifika målgrupper. Det är genom att nå ut till de breda lagren som man får bästa effekt.

Med modern teknik och minskade framställningskostnader har möjligheterna för utomhusreklam ökat lavinartat. Digitala skärmar med rörliga budskap kan sättas upp i offentlig miljö och gigantiska fasadvepor kan svepa in hela byggnader och förmedla budskap. De nya teknikerna för utomhusreklam dyker upp i situationer som inte går att undvika. Därför når den ut i vardagen och fastnar på näthinnan på ett annat sätt än när den kommer i traditionella medier som TV, appar eller andra skärmar i hemmet.

Rörliga bilder är det som mest effektivt fångar en förbipasserandes eller väntandes uppmärksamhet. Ögat dras till rörelse och nyfikenheten gör att man dröjer sig kvar för att se vad som händer. Därför är en digital skärm på en flygplats, en busstation eller en husfasad oöverträffad som reklamplats.

Företag som arbetat med utomhusreklam har idéer och resurser

Om man vet att man vill satsa på modern marknadsföring så kan företag som arbetar med utomhusreklam förverkliga det man vill. Det räcker att skicka ett mejl eller ringa så får man förslag på idéer.

Med tillgång till attraktiva annonsplatser och många roliga och kreativa lösningar kan de skapa den synlighet som man är ute efter. Nya oväntade annonsplatser ligger och väntar. Man har de resurser och den erfarenhet som behövs för att skapa allt från gigantiska fasadvepor till digitala skärmar med rörliga bilder som når ut.

27 feb 2022