Utomhusreklam - frågor och svar

Funderar ert företag på att ta nya steg inom er marknadsföring? Det är aldrig fel att börja tänka i nya banor gällande detta. Det som brukar visa sig är nämligen att de företag som fokuserar på marknadsföring ofta är de som når de bästa resultatet. Frågan är bara vad man ska lägga sina pengar?

Här tänkte vi titta lite närmare på utomhusreklam och vad man ska tänka på gällande detta. Vi gör det genom att svara på några vanliga frågor - enligt följande:

Vad finns det för typ av utomhusreklam?

Man kan exempelvis använda vepor som hängs upp på strategiska platser inne i exempelvis ett köpcentrum. Man kan använda en fasadvepa - en gigantisk vepa som täcker en hel fasad - och man kan använda sig av mer statisk annonsering: allt detta räknas som utomhusreklam. Även Dooh är utomhusreklam som man definitivt bör överväga.

Vad är Dooh?

Dooh är en förkortning av Digital out of home och detta innebär att du ges möjlighet att annonsera digitalt utomhus och via skärmar som placeras ut över städer, i köpcentrum och i exempelvis arenor. Dooh är en utomhusreklam som möjliggör rörligt material och där du hela tiden kan göra förändringar om du inte är nöjd. Det är framtidens utomhusreklam!

Behöver jag hjälp med utomhusreklam?

Oh ja! Det avgörande för att lyckas med utomhusreklam är att först och främst hitta en partner som kan hjälpa dig att ta fram vepor, skapa innehåll för Dooh samt för att - tillsammans med dig - lägga upp en strategi kring var - och när - din reklam ska synas. Se alltid till att partnern har de tillstånd som krävs och kan sätta reklam på attraktiva adresser och fastigheter.

14 Nov 2022