Sätt ditt företagsnamn på markiser

Att sätta företagsnamnet på markiser är ett bra sätt att synas. Har du ett kontor med fönster ut mot en någorlunda trafikerad gata ska du definitivt utnyttja den exponeringsmöjlighet det innebär att sätta upp markiser som drar uppmärksamheten åt ert håll. För butiker och restauranger har markiser länge varit ett vanligt sätt att markera för omvärlden att man finns till, men nu börjar allt fler företag i Stockholm att se möjligheterna till exponering. Till skillnad från reklam handlar det om en engångskostnad som sedan ger permanent exponering där människor dagligen rör sig till fots eller i trafiken. I en storstad som Stockholm kan det göra stor skillnad.

Kolla med värden

Att hitta markiser som gör sig bra mot fasaden är inte svårt i Stockholm, men se till att du har tillstånd från värden. Att få tillstånd för att sätta upp markiser på hus som främst används i kommersiellt syfte är vanligtvis inte svårt, men det är alltid bäst att kolla innan för säkerhets skull. Oftast finns regleringar för storlek och utseende på markiserna som sätts upp, för att se till att fasaden inte får ett oenhetligt utseende, men färgval och logotyp är vanligtvis upp till en själv.

Välj rätt markisförsäljare

Många företag som säljer markiser erbjuder också möjlighet att trycka loggan eller företagsnamnet på markisen. För företagsnamnet kan du välja en egen design eller låta leverantören hjälpa dig. En bra markisförsäljare erbjuder även hjälp med att sätta upp markiserna, något som i de flesta fall är ett måste då man som företagare sällan har tid att ägna sig åt dylika uppgifter.

Färgvalet har betydelse

Med färger kan man berätta mycket om vilka man är och vad man gör. Jämför till exempel hur markiserna ser ut på en bank jämfört med en leksaksaffär eller en nattklubb. Låt markisen representera er som företag och välj en design som du känner att ni kan stå för. Att välja en enfärgad markis är i de flesta fall ett bra val, men har man en god känsla för design kan man åstadkomma mycket med de klassiska ”markisränderna” som går att få i många olika färgkombinationer. Var inte rädd för att investera i en bra design som passar ditt företag, det kommer garanterat att löna sig.

Skyddar mot sol och vind

Samtidigt som de exponerar ditt företagsnamn mot världen fyller ju också markisen det huvudsakliga syftet – att skydda mot solen. Det en markis gör bättre än till exempel persienner eller gardiner är att de inte bara skyddar mot solljus utan också värmen från solen. Detta gör det betydligt lättare att hålla en jämn och bra temperatur inne på kontoret, och du kan sänka företagets energikostnader samtidigt som dina medarbetare får ett sundare inomhusklimat och blir mer fokuserade och skärpta.

Att köpa markiser

Hitta en markisförsäljare i Stockholm som erbjuder kvalitativa markiser och samtidigt erbjuder hjälp med uppsättning och design. När du köper en markis vill du antagligen inte bara se den på nätet, du vill även se den i verkliga livet och kunna känna på den. När du hittat en markis du tycker om och även hittat en bra design, kommer försäljaren ut och mäter fönstren där de ska sitta, varpå markiserna skräddarsys för att passa just era fönster. Därefter skickas de till tryckeri och får ditt företagsnamn eller logga påtryckt, varefter de levereras och installeras av en behörig montör. Ett smidigt sätt att synas!

Läs mer om markiser här.

8 May 2018